t

Stop je beperkende gedachten. 10 versterkende gedachten om je leven te veranderen.

Vandaag na een korte coaching sessie via Skype heb ik besloten om een stukje te bloggen over beperkende gedachten.
Ik heb mij voorgenomen om dit vaker te doen om zo nu en dan iets te schrijven ook voor mijn eigen ontwikkeling.
Ik ben er namelijk ook achter gekomen dat ik zelf een "beperkende gedachten" heb, namelijk; Dat ik nooit goed was in het schrijven van de Nederlandse taal!

Met andere woorden, sessies met cliënten die mij aan het denken zetten zal ik kort en bondig bloggen met een stukje theoretische uitleg..nu hierbij mijn blog over deze korte sessie wat betreft "beperkende gedachten".

Gedurende deze sessie heb ik het gehad over hoe beperkende gedachten je potentie kunnen blokkeren en invloed kunnen hebben je op identiteit. De identiteit kan niet erkend worden of versplinterd raken wat een onprettig gevoel kan geven. Het gevoel dat je niet wie je bent of moet zijn waardoor je je onprettig kunt voelen onder mensen en niet snel je standpunt in kunt nemen.

In deze sessie begint het met de overtuigingen. Waar ben je van overtuigd en waar geloof je in? Waar kies je zelf voor om in te geloven en ben je je hiervan bewust?

Laten wij beginnen met wat zijn overtuigingen? Overtuigingen zijn gevoelens van zekerheid bij gedachten waar wij in geloven en van overtuigd zijn door de jaren heen. Als wij ervan overtuigd zijn geraakt dat wij slecht zijn in sport zal het gevoel dit bevestigen elke keer als wij met sport te maken krijgen of wellicht zelfs al als wij het woord horen.
Gedurende ons leven zullen wij veel gedachten van onszelf en anderen aannemen en hierin gaan geloven en er vrijwel niet bij stilstaan later in ons leven WAAROM wij hier NOG in geloven en dat het AFBREUK doet aan onze POTENTIE!


Er zijn 3 type beperkende gedachten

gedachten. Normaal ben ik niet zo een blogger.. transformaties vinden plaats in het moment het is een grote zintuig prikkelende cocktail van transformatie en niet het lezen van een laptekst!

Als-dan overtuigingen:
  • Als ik probeer om nieuwe stap te nemen zal ik falen en dat is slecht.
  • Als ik interesse in iemand toon kan ik worden afgewezen.
  • Als ik niet succesvol dit traject afleg zullen mensen op mij neerkijken.

Universele Overtuigingen:
  • Mensen zijn van nature egoïstisch.
  • Kinderen misdragen zich altijd.
  • Geld is de wortel van al het kwaad.

Persoonlijke en overtuigingen m.b.t onzekerheid:
  • Ik ben niet goed genoeg.
  • Ik doe er niet en ben dus niet relevant.
  • Ik ben de moeite niet waard om van te houden.

Blijf je maximale potentie verkennen

Om te kunnen groeien in het leven en de diepte van onze potentie te kunnen verkennen in wie wij werkelijk zijn en kunnen worden zijn er verschillende manieren hoe wij dit kunnen aanpakken.
Ik heb hieronder een paar versterkende gedachten genoteerd waar je in moet gaan geloven en elke dag tegen jezelf moet zeggen om het tij te keren en gaan geloven in waar in JIJ wil GELOVEN!!
Vergeet niet dat wij kiezen om te geloven en wij onszelf van elk tegendeel kunnen overtuigen!

1. Het verleden is niet gelijk aan de toekomst alles veranderd, elke dag weer.
2. Er is altijd een weg als ik toegewijd ben dan openbaart zich een weg voor mij.
3. Er zijn geen fouten, alleen de resultaten zolang ik kan leren zal ik kunnen slagen.
4. Als ik niet niet kan dan moet ik, als ik moet dan kan ik het.
5. Alles gebeurt met een reden en een hoger doel dat mij dient op welke manier dan ook.
6. Ik vind grote vreugde in de kleine dingen ... een glimlach ... een bloem ... een zonsondergang.
7. Ik geef meer van mijzelf aan anderen los van elke verwachting van een ander.
8. Ik creëer mijn eigen werkelijkheid en ben verantwoordelijk voor wat ik maak.
9. Als ik ben in de war betekend dat ik aan het begin sta van een nieuwe les die ik zal leren.
10. Zolang ik nog niet onder de grond lig ben kan ik mogelijkheden verkennen en onderzoeken.

Don't give up the fight unless your burried and gone!
Guiseppe Cartago

0 reacties :