t

Mijn dag met Guiseppe Cartago


Vandaag ga ik sporten met Guiseppe. Guiseppe is voor de komende tijd even mijn Personal Trainer zeg maar. Hij gaat mij naar het volgende niveau tillen.

Ik heb met hem afgesproken om 10 uur. Omdat ik wat vroeger ben wacht ik even in het zonnetje. Ik ben benieuwd wat de dag gaat brengen. Lekker weer, dat zit wel goed. Nu is het wachten op Guiseppe. 5 voor 10 komt hij dan eindelijk naar buiten. We komen er al snel achter dat de parkeerkaart nog niet terecht is. Snel even halen dus, terwijl ik me omkleed in de auto.

Nadat we de auto parkeren lopen we naar buiten. Eigenlijk moet ik naar de wc maar we besluiten maar gewoon te gaan lopen.

Binnen een paar minuten komen we bij de workoutplek. Dit is midden in een park. Een soort klimrek voor volwassenen. Een paar vreemdelingen zijn al bezig met hun workout. Dan legt Guiseppe me uit wat we gaan doen. Hij doet de eerste opdracht voor en het lijkt relatief simpel. Ik ga er zelf aan staan en moet toch flink m’n best doen om de 10 te halen.

Guiseppe ondersteunt me meteen en zorgt dat de vorm goed gaat. Op deze manier werken we een aantal oefeningen af. Guiseppe doet het voor, en ik doe het na. Elke oefening zwaarder. Omdat ik al een tijdje veel bodyweight oefeningen doe, zijn sommige oefeningen goed te doen. Andere zijn echter erg zwaar. M’n wilskracht word getest, bij de pull-ups moet ik doorgaan tot falen. Dat laatste lukt, en ik heb meteen m’n grens gevonden. Goed.

Na wat water doen we nog een buikspieroefening, en ik geef nog net even dat beetje extra. Ik ben ondertussen al flink kapot en we moeten nog lopen. We pakken de tassen en gaan weer lopen. Ik merk dat na de workout lopen een stuk zwaarder is. Even door die muur heen. Ik ken het nog van mijn vorige hardloopavontuur. Met wilskracht kom ik ver, maar snel moet ik echt lopen. Guiseppe begrijpt het.

Terwijl ik op adem kom, nemen we alvast de dag door. We wisselen wat ideeen uit en gelijk komen we beide tot nieuwe inzichten. Super als je op deze manier met mensen kunt sparren. Guiseppe merkt dat ik wat rustiger wordt en vraagt of ik weer kan. Ja is mijn antwoord, en we gaan weer. Het gaat redelijk. Vlak voor het einde wordt het toch weer zwaar. Guiseppe vertelt me dat ik diep moet ademhalen, en praat me naar het einde.

Eenmaal aangekomen kan ik eindelijk naar de wc. Ik was het alweer vergeten. Even afdrogen en schone kleren aan, dan kunnen we aan het werk. Vol met energie van het sporten. Dit wordt een topdag!

0 reacties :